05 Δεκ 2017
Δεκέμβριος 5, 2017

Τι είναι ο διαλογισμός; Μέρος 1

Τι είναι ο διαλογισμός και γιατί οι άνθρωποι ξοδεύουν χρόνο για αυτόν; Είναι βασικές ερωτήσεις πολλών από εμάς όταν ξεκινάμε να αναζητάμε έναν εναλλακτικό τρόπο ζωής. Σε ένα επίπεδο, ο διαλογισμός μπορεί να θεωρηθεί ως ένας τρόπος για την ανανέωση του μυαλού, τη βελτίωση της διάθεσης, την εκτίμηση για τη ζωή και την αποσυμπίεση από στρεσογόνους παράγοντες. Μοιράζεται κάποιες ομοιότητες με τον ύπνο με τη διαφορά πως στον διαλογισμό παραμένουμε ξύπνιοι.

Μερικές φορές είναι πιο εύκολο να καθορίσουμε τι είναι ο διαλογισμός λέγοντας τι δεν είναι. Δεν είναι μια δραστηριότητα που έχει ένα στόχο και δεν περιλαμβάνει κάποια επιτεύγματα ή οποιοδήποτε είδος εξέλιξης ή προόδου. Δε σημαίνει ότι θα γίνουμε διαφορετικοί ή θα προκύψει κάποιο μαγικό αποτέλεσμα. Ο διαλογισμός γίνεται πραγματικά για να δώσουμε την ευκαιρία στο μυαλό και το πνεύμα μας να κάνει ένα διάλειμμα από την καθημερινή και την ισόβια ανάγκη μας, να πετυχαίνουμε στόχους και να αγωνιζόμαστε για το γίγνεσθαι, τη βελτίωση, την αλλαγή. Λειτουργεί για σας, αντί να χρειάζεται να εργάζεστε εσείς γι’ αυτό. Περαιτέρω, δεν περιλαμβάνει συγκεκριμένα βήματα ή ένα πρόγραμμα σαν καθοδήγηση. Γι’ αυτό είναι υπέροχο -σας απελευθερώνει από όλα αυτά τα πράγματα, έστω και για λίγο.

Ο ρόλος του διαλογισμού

Ο διαλογισμός γίνεται πραγματικά για να μας αφυπνίσει και να μας θυμίσει αυτό που είμαστε στο πιο θεμελιώδες επίπεδο. Είναι απλό, αλλά εμείς το κάνουμε πολύ δύσκολο, γιατί από μικροί διδασκόμαστε να επηρεαζόμαστε, να εκπληρώνουμε, να αλλάζουμε. Σε πολλές πτυχές της ζωής μας, αυτό είναι καλό και αναγκαίο. Στο διαλογισμό όμως, και στην ψυχολογία μας, μπορεί να δημιουργήσει σύγκρουση και αναταραχή. Το θέμα είναι να αποδεχθούμε αυτό που είμαστε αντί να αγωνιζόμαστε ενάντια σε αυτό που είμαστε. Όταν μπορείτε πραγματικά να το κάνετε αυτό, μπορείτε να διαπιστώσετε ότι αυτό που είστε είναι διαφορετικό και πιο εκπληκτικό από ό, τι θεωρούσατε!

Η στάση του διαλογισμού

Το να κάθεστε στο πάτωμα είναι η καλύτερη στάση για να κάνετε διαλογισμό. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα μαξιλάρι, αν θέλετε. Το θέμα είναι να μη νιώθετε πόνο ή δυσφορία, αλλά και να μην είστε πολύ χαλαροί, έτσι ώστε να μη νυστάξετε ή αφαιρεθείτε. Είναι καλό να καθίσετε με τη σπονδυλική στήλη όρθια και τα πόδια σας σταυρωμένα. Είναι μια απλή θέση που ταιριάζει ακριβώς για να ξεκινήσει το διάλειμμα από τις συνηθισμένες καθημερινές σας δραστηριότητες. Δε χρειάζεται να κάνετε τίποτα ιδιαίτερο με τα χέρια σας, αλλά συνήθως βοηθά να τα ξεκουράζετε στα γόνατά σας και να τα κρατάτε τα μαζί στην αγκαλιά σας. Στόχος είναι να στέκεστε σε ευθεία στάση, χωρίς όμως να καταβάλετε προσπάθεια για να κρατηθείτε έτσι. Δώστε έμφαση στο να αναπνέετε από τη μύτη. Μόλις ξεκινήσετε, δεν υπάρχει τίποτε άλλο να κάνετε παρά να έχετε συναίσθηση των σκέψεών σας.

Το αποτέλεσμα του διαλογισμού

Τέλος, συγκεντρωθείτε σε αυτό που μένει. Όποιες και αν είναι οι σκέψεις, ανεξάρτητα από τα συναισθήματα σας, ανεξάρτητα από τη νοητική σας κατάσταση, ανεξάρτητα από τις σωματικές σας αισθήσεις, απλά έχετε τη συναίσθησή τους, χωρίς να προσπαθείτε να τα ελέγξετε, να τα επηρεάσετε, ή να τα κρίνετε. Το θέμα είναι ότι δεν είστε διαχωρισμένοι πραγματικά, από καμία από αυτές τις καταστάσεις. Δεν είστε σε αναμονή για να συμβεί κάτι ή  να παράξετε κάποιο αποτέλεσμα. Το θέμα είναι να αφήσετε την περιττή δραστηριότητα του εγκεφάλου εκτός, έτσι ώστε το μυαλό και το πνεύμα σας να έχουν την ευκαιρία να αναπληρωθούν από μόνα τους. Μερική γαλήνη. Μερική ευδαιμονία. Μια αντιστροφή των ψυχολογικών κόμπων και του άγχους. Ο διαλογισμός δε μπορεί να διδαχθεί: θα πρέπει να εμβαθύνετε και να αντιληφθείτε τι συμβαίνει και τι δε συμβαίνει μέσα σας, ως μέρος της επικοινωνίας σας με τον εαυτό σας. Είναι για να θυμηθείτε ότι μπορείτε να είστε ο εαυτός σας ακριβώς όπως είστε και ότι αυτό σας κάνει να αισθάνεστε καλά.

Οι ωφέλειες του διαλογισμού 

Γνωρίζατε ότι η έρευνα σχετικά με τις ευεργετικές επιδράσεις του διαλογισμού είναι σε εξέλιξη από τη δεκαετία του 1960 και του ’70; Ο διαλογισμός έχει μελετηθεί για τη συμβολή του στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και της δραστηριότητας του συμπαθητικού νευρικού συστήματος, τη βελτίωση της ροής του αίματος προς τον εγκέφαλο, και την ελάττωση του πόνου που σχετίζεται με ορισμένες χρόνιες παθήσεις. Βοηθά επίσης, στην καλύτερη ρύθμιση των διαταραχών της διάθεσης, στη διαχείριση των συναισθημάτων, στη χαλάρωση και την ψυχική εστίαση, και στη δυνατότητα να νιώσουμε συμπόνια και την κατανόηση.

Από τον Robert Dadd, επιστημονικό συνεργάτη της Flora, με σπουδές στην Επικοινωνία και τη Βοτανολογία. Έχει γράψει άρθρα για τα βότανα και την ευεξία κι έχει κάνει δημοσιεύσεις στις ΗΠΑ και τον Καναδά, στα έντυπα: Alive, Taste for Life, Tonic and Viva magazine κ.ά..

Μπορείτε να αναζητήσετε κοντινό σημείο πώλησης, εισάγοντας τον ταχυδρομικό σας κώδικα ΕΔΩ. Πριν μεταβείτε στο σημείο, επικοινωνήστε μαζί του ώστε να βεβαιωθείτε για τη διαθεσιμότητα των προϊόντων. Επίσης, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για σημεία πώλησης στο τηλ. 2310 449 441 ή με αποστολή e-mai στο info@medmelon.gr

Μοιραστείτε...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn